♥ Jom Follow ♥

Monday, 28 November 2011

Enjin dalam badan

Siapa kata orang muda tak ada penyakit?

Siapa kata orang kurus sihat..?

Dalam bada kita ada sekurang-kurangnya tujuh organ penting. Antara yang paling penting adalah paru-paru, jantung dan pankreas. Semua organ dalaman kita bertindak sebagai enjin untuk menggerakkan tubuh kita. Sebab tu bila satu bermasalah, yang lain akan follow.

Cuba tengok penyakit berbahaya 3 serangkai : Sakit Jantung, Diabetes, Darah Tinggi.. dari mana asal dan di mana kedudukan organ yang melibatkan penyakit ni? haa...

Hanim pernah jumpa sorang Pakcik ni.. Sembang tentang Herbalife, pakcik tu kata "nanti bila agak-agak nak mati, pakcik ambil ya..." . Terkedu. Tergamam. Terkesima. .. perlu ke cakap camtu?
Nampak tak gambar ni..? ni putik kelapa oke.. putik kelapa ni baru je nak membesar, tapi apakan daya umur tak panjang.. belum pun  sempat dipetik buat jadi air kelapa, dia dah gugur.. 

Memang terkedu bila Pakcik ni cakap gtu.. Bukan apa, alangkan pokok-pokok, buah-buahan, ternakan pun boleh mati sebelum usia matang...inikan pula manusia.. 

Betul, maut di tangan Allah.. Tapi nak ke kita pulang bertemu Allah dalam keadaan badan yang dah penuh dengan lemak-lemak sedangkan ada alternatif untuk buang semua lemak-lemak tu

Korang tahu kan betapa gemuknya aku sebelum ni.. Aku ambil pun atas dasar nak kurus, bukan nak sihat.. Kesedaran nak sihat tu belum datang. Tapi takpela belajar untuk sihat. bukan rugi apa pun.. 

Sekian.

No comments:

Post a Comment