♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Thursday 15 December 2011

From Sabah to KL bah


.: Assalamualaikum : Bismillahirrahmanirrahim :.

Jumaat, 9 Disember 2011, Jam 8.00 pagi

Kenapa 9 Disember? Mana pergi 7 dan 8 Disember? Hee...

Sebabkan terlalu banyak kisah antara 7 & 8 Disember..sukalah kiranya aku proceed ke 9 Disember sahaja... lalalala... Ini hari kami terbang pulang ke KL.. so cerita aku kali ni adalah bersifat RANDOM.. hehe...

Sabah, Negeri Bawah Bayu yang sangat faymes dengan seafood serta PEARL... oke.. PEARL.. dan PEARL.. oh... kami wanita memang suka menda cantik ni..haha... So apa yang berlaku di Sabah...?

Thanks crew hotel Le Meridien.. haha

<Perlu diingatkan bahawa semua kepoya-poyaan yang aku bawakan ini dilakukan selepas waktu kerja... mohon jangan yang kata kitorang tak buat keje.. sekian>

  1. MAKAN IKAN BAKAR
Siyes aku xsure nape ikan kat sini sangat besar dan gemok... Yang aku tahu kami makan ikan merah dan ikan jenahak... KOTTTTT.. hahaha... Jenahak tu aku yakin..Ikan merah tu xpasti..haha... Tapi apa yang aku leh cakap.. Saya sangat teruja melihat keadaan di sini...

Ikan Bakar.. teoais..teoais...teoais..
  1. SHOPPING PEARL DI JAMILAH

Siapa yang datang ke Sabah semustinya tanak terlepas shopping pearl daripada pemborong PEARL ternama, Puan JAMILAH.. Tapi disebabkan terlalu banyak jenis, aku pun dah jadik rambang mata... huk8.. mula-mula kami datang, kedai tu CLOSE.. tapi second time kitorang datang, yang CLOSE tu dah jadi OPEN.. Maka tibalah saat kerencatan minda sebab tak tahu nak pilih yang mana satu.. cuma yang ketara... Gaaku is beli sikit je untuk family aku .. meoww....

ini pearl kakak kedai tu punya...
Pearl untuk anak-anak gadis Umi.. hehe

  1. PASAR FILIPINO

Kami tak pergi sini.. haha... tapi kitorang lalu gak la depan pasar tu.. Maybe sebab dah ramai yang mention sini mahal, so kitorang terus proceed ke pasar depan sikit untuk carik UDANG.. Perggggggggghhhhhh... Masuk pasar dia je terus sawan tengok ikan yang sangat besar... Dah rupa daging lembu je tengok ikan-ikan kat situ. Aiyooo.. Udang-Sotong-Ketam dan bermacam pesen ikan yang kitorang tak pernah tengok pun boleh dilihat di sini... Paling aku geram bila dengar abang-abang kat situ jerit “RM5.00 je sepotong dik”.. Mak Aiiiiiiiiiiihhhhhh... murahnye bang...!!!! nasibla haku duduk kat KL... kalo tinggal Sabah, hari-hari makan ikan je kut.

Besar kan? kan? dah cakap dah.. tak tipu derrr...
  1. PEDICURE (Godaan daripada Ku Yah..sori mem..haha)
Haha... Sori puan... gurau je..hehe... Ku Yah sebenarnya nak wat reflexiology... tapi bila aku dengar ada pedicure, dengan lajunya menjerit “NAK IKUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT”... hahaha.. Sangat best dan cantek dan kemas dan laju dan …... wordless.... haha


  1. BALIK!!!!

Masa balik pun dapat makan jugak lagi... Tapi dengan bangganya aku tak tangkap Gambar sebab dah penat.. haha.. Plane yang kitorang naik tu maybe plane baru sebabnya ada skrin kat setiap tempat duduk.. untuk menghilangkan rasa mengantuk serta bosan serta penat... aku pun pasang cite BLIND.. Korean movies oke!!! hahahaha... teruja....

oke..itu bukan harta aku k.. tolong snap je..haha

Rasa macam tak perasan je dunia dah berubah kan? Kalau dulu pergi ke sabah Sarawak, semua orang cite kena naik sampan la, bot la, helicopter la.. Pastu takde nak balik sejam 2 jam derr... paling tidak pun setengah hari.. ni baru tadi dok main belek-belek ikan, sekarang dah sampai KL.. ehe.. ada sesapa nak bawak saya berjalan? Sila contact saye.. HAHAHAHA.. incek Yoga.. saye menuntut janji anda.. yahuuuuu!!! 

No comments:

Post a Comment