♥ Jom Follow ♥

Sunday, 10 June 2012

Makannnn! Deobukki!

Bismillah..
Assalamualaikum~


Entah betul entah idak aku ngeja tu.. 

Sila abaikan kuali dan cara masak yang sangat comot..

Kebetulan abangcik balik dari Korea bawak sos special korea..

Pastu kitorang pun pegila ke Jusco beli bahan nak buat deobukki ni..



Ia adalah sejenis makan korea.. kalau dalam imaginasi aku nak explain, deobukki ni sebenarnya beras yang dah dihancurkan sampai jadi tepun pastu diuli-uli sampai jadi bentuk macam kuey tiow..

Rasa dia lain sikit dari kuew tiow sebab dia ni macam liat sikit. tapi memang makan sikit je dah kenyang..

Sebab aku guna sos dari korea, so aku tak leh nak share resepi deobukki ni..

nanti kalau aku rajin cuba-cuba, aku translate resepi ni dalam cara orang melayu masak ye...


Ngammmmm!




No comments:

Post a Comment