♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Monday 30 April 2012

Saya Chenta Islam~

Pernah dengar website iLuvIslam?

Kalau tak pernah, boleh klik link tu dan pergi melawat sekarang. weeehew!

Baru-baru ni sorang best friend foreverku di samping incek beliau menyuarakan rasa kurang selesa dek topik 'dare to dream' tempoh hari. maaf, tak terniat langsung nak mengguris perasaan sesiapa lebih-lebih lagi kawan-kawan karibku (TT_TT). Tak sangka korang baca blog ni (^_^)

Hari ni agak kurang mood nak menulis, so rasa nak sharing ilmu yang dapat dari website iLuvIslam je hoke... ni faveret website haku, sebab korang dah baca post ni, maka mesti baca post dorang gak.. mesti! *muahahahaha* oke~


Masa kecik dulu, cikgu, umi abah, semua pun tanya "esok dah besar nak jadi apa". Antara jawapan aku "akauntan atau business woman". Tatahu mana aku belajar perkataan "business woman" tu, tapi aku tau tu masa aku darjah satu... Sampai sekarang aku masih bercita-cita nak kerja kat ofis umi tapi dalam pada masa yang sama, aku teruskan usaha jadi "business woman".. Alhamdulillah! Apa cita-cita korang masa kecik dulu?


Tatahu apa yang buatkan passion aku terhadap bisnes semakin mendalam. Tapi Alhamdulillah, aku nampak objektif sebenar dalam Herbalife, aku nampak saudara sebenar dalam Herbalife, aku pun nampak perniagaan sebenar (jatuh bangun) dalam Herbalife. Pendek kata, aku dah kat depan gunung, tunggu masa untuk mendaki ranjau celah hutan je.


Siapa kata berniaga boleh duduk goyang kaki? Kalau tak ada usaha, jangan mimpi boleh berjaya. Nak makan pun perlu usaha tau, inikan pula nak hidup. hewhew...



Teringat pada satu artikel (sori lupa artikel mana), dalam 60,000 umat Islam di muka bumi ini, tidak ada seorang pun yang beriman. Nauzubillah. Berbalik kepada apa sahaja yang kita buat, semuanya memerlukan keredhaan Allah.

Kesimpulannya, I am not a good writer but i'll be a good learner. TT_TT mungkin bahasa aku agak sukar ditafsirkan dalam bentuk tulisan, maka lebih baik disampaikan melalui mereka yang lebih arif dalam bidang tu. Akhir kata, kita mesti sentiasa BELAJAR. Apa-apa yang kita buat, semuanya perlu dipelajari. Kitorang nakgi Singapore untuk training Herbalife. Jom join!

No comments:

Post a Comment