♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Thursday 10 November 2011

Personaliti dan Identiti

Sejak kecik lagi, aku selalu imagine nak jadik gadis yang ada personaliti sebagai bisneswoman..

Cara pakai pun elegan, smart.. cara bercakap pun confident.. Dan disebabkan impian dari kecik tu, aku memang berjaya  dapatkan personaliti macam tu sampaila dah masuk UKM tahun kedua..
aku jumpa sorang kawan, my bestie ye... Beliau sangat "Whateverrrr" punya personaliti.. Setakat yang aku kenal dia, xpernah lagi la aku tengok ada orang xsuka beliau ni... So sebagai pemerhati, aku pun mula la terikut-ikut perangai beliau... HAHAHA... 

ini beliau..Nama dia WAWA oke...

Ada yang cakap, "buat apa nak tiru orang lain, jadi diri sendiri sudeh".

Bagi aku, tak salah ikut orang lain. Sebab jihad paling besar sekali adalah berperang dengan diri sendiri kan.. Cuba hari-hari masa betulkan tudung tu, tengok cermin betul-betul. belek muka kita, kalau dah perangai tak elok, kenapa nak kekal camtu?

Macam tu jugak dengan personaliti n identiti kita.. If kita tak suka orang merokok, kita jangan merokok. Kalau suka orang buat baik dengan kita, kita kena baik dengan orang lain.

So follow apa yang kita suka, dan tinggalkan apa2 yang agak xbest nak diikot...

So in the end..PEDULIK pe apa orang nak cakap..

Hipokrit ke, xjadik diri sendiri ke..kalo menda tu SAHIH elok dan baik, tiru sampai mati pun takpe...

At last nanti, kita yang akan dinilai, bukan diorang...

Kalau dengan meniru personaliti orang lain leh repair ADAB kita, apa salahnya, kan?

No comments:

Post a Comment