♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Tuesday 8 November 2011

Mata Duitan Vs Pisau Cukur?


Miahahahaha... Malam tadi adik akucakap gini:

Kak Teh ni mata duitan la”

Statement ini keluar setelah beliau main henpon aku yang jelas dalam tu ada banyak isu pasal bisnes..

HAHAHAHA.... haruslah kita gadis-gadis himalaya ni bermata duitan... Kalau tak, siapa pulak yang baik hati nak sponsor and bagi duit beribu riban kat haku ni?

Sure pernah kan dalam otak kita pikir macam ni:

Hujung minggu nak shopping dekat 1 Utama beli beg baru...”

Tadi petang pergi JJ Bukit Raja nampak kasut cantik... Nak beli lah...”

Oh..dah hujung tahun.. ada Year End Sale.. Shopping!!”

Iron kat rumah dah tak best.. nak beli baru lah..”

Ala.. Tudung style baru... kena beli dulu ni... kang habis pulak...”

Kan? Kan? Kan?

Hari-hari tengok baju online, beg online, tangan laju je tekan button BUY tu.. Oh janganlah begitu. aku memang mata duitan. Tapi aku bukanlah rajin untuk bersopping sakan. Duit tu semua simpan untuk travel nanti jugak.

one of sumber pendapatan saye

Fikiran aku selalu ke arah HOW TO MAKE MONEY memandangkan i already know HOW TO SPEND MONEY.. Hahaha

Nak buat duit tak susah janji ada USAHA.

Rajin-rajinlah cari maklumat untuk tambah pendapatan. Ce tengok adik Hanis Zalikha, thru blog pun boleh buat duit pe? Ce tenfok Irfan Khairi, jual map pun boleh kaya raya. 

Pisau Cukur? Sorry. Not in my dictionary.

Aku ada kudrat lagi... Masih belum perlukan lelaki untuk belikan barang shopping Lainlah kalau kamu tu laki aku.. HAHAHAHA

Kesimpulannya, jom jadik mata duitan beramai-ramai. Kasik ramai jutawan kat Malaysia ni biar terbukak mata dunia ni. :) Nak tips? Boleh... nanti aku bagi.. hehe

No comments:

Post a Comment